Evoluce matky

8. 10. 2012 21:20:00
Není nad to si odpočinout od dětí a denního shonu jednou za čas v útulném hotýlku na horách. Jeden by neřekl, jak snadno dá ten řídký horský vzduch zapomenout . Potom, co mi masér rozložil záda na součástky a horký rašelinový zábal opotil mé oční bulvy zevnitř se odpočívalo vskutku krásně.

Lebedili jsme si jednoho rána nad kávou u snídaně a přemýšleli, jestli nebudeme dělat dopoledne nic nebo se budeme válet ve vířivce. V jeden okamžik do jídelny nastoupila jakási německá rodinka. Neupoutali mou pozornost rámusem ba naopak. Obě jejich holčičky zapluly do svých židlí tiše jako pěny. Snídani, kterou před ně rodiče položili, snědly bez jediného slova, kapky, drobku... Byly jako dvě porcelánové panenky. Měla jsem nutkání zabalit je do hedvábného papíru a doma vystavit na poličku. Jako dva andílci s blond vlásky z jiného světa se tam zjevily, seděly,tiše ukusovaly svůj loupák a upíjely kakao.

Procitla jsem do reality. „To není možné. Určitě mají v kakau diazepam. Ti naši by si šli po krku už u pečiva a to nemluvím o těch titulech, které by si vyměnili, drobcích , kam se podívám a pocintaném ubrusu.“ K mé smůle byly holčičky z masa a kostí. Viděla jsem jednu se nadechnout. Chtě nechtě jsem spatřila důkaz, že to jde: vychovat z dítěte člověka, který by mohl být bez obav vypuštěn mezi ostatní svého druhu.

Jsem hrozná matka.

Káva mi počínala na patře hořknout a zprvu nadýchané pečivo vázlo v krku. Andílci se zvedli od stolu a počali zkoumat jídelnu. Vysokým hláskem se vyměňovali dojmy, které sbírali občas i po čtyřech pod stolem a mezi bufetovým pultem a kuchyní. Tu zachrastilo nádobí, občas nadskočila servírka. „Vida. Ti moji sice mají slovník čtvrté cenové a chování stáda opic, ale respektují, že si nepřeji, aby se váleli na zemi v restauračních zařízeních. Dnes ani v budoucnu.“

Remíza. Jako matka jsem průměr. Nic moc, ale nějak s tím vyžiji.

Pomalu jsme dosnídali. Rozhodnutí padlo na sladké nicnedělání ve vířivce. Byla jsem rozhodnutá ležet tam , dokud nebudu mít krabatou kůži na rukách a zapomenout rozmrzelost z připomínky mých mateřských přešlapů.

Holčičky nabíraly na intenzitě hlasu i rychlosti pohybu. Plyšový králíček jednoho andílka chvílemi levitoval nad stolem, kde zbytek rodiny nerušeně snídal. Servírka s tácem plným skla pro jistotu stůl obcházela obloukem. Zrovna, když jsem chtěla uzavřít své myšlenkové pochody něčím jako: „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“ a spokojit se s průměrem, přistál králík v matčině kávě. Mé pochroumané sebevědomí dostalo rašelinový zábal . Tak tohle by si naši neriskli.

Jako matka jsem naprosto skvělá.

Evoluční řetězec mého rodičovského sebevědomí má bohužel tvar kruhu. Končí a začíná s další cizí rodinkou, řádkem v žákovské, dnem ve školce. . . Já bláhová si totiž jednou kdysi dávno nad pozitivním těhotenským testem myslela, že dostanu škopkem do hlavy a najednou mne prostoupí všeobjímající mateřská láska a bude vymalováno. Nebude. Teprve ty pochyby a fakt, že nemají konce jsou tím, co především vystihuje, že jsem matkou.

Autor: Kristina Salvetová | pondělí 8.10.2012 21:20 | karma článku: 12.12 | přečteno: 7555x

Další články blogera

Kristina Salvetová

Stará tlustá unavená , tady mě máte

Návrat do práce po mateřské je milník, který mnohé nažene hrůzu. Když svléknete pohodlné legíny, pocintané triko a přestanete se tvářit, že to, co je v noci pyžamo, je přes den ležérní outfit, bude to bolet. Nejinak je tomu u mě.

9.8.2023 v 16:33 | Karma článku: 20.32 | Přečteno: 511 | Diskuse

Kristina Salvetová

Řeknu vám, co nikdy neřeknu

Taky jste měli jako malí větu, kterou Vaši rodiče často používali a vy jste je za to nenáviděli? A to dokonce tak, že jste si svatosvatě přísahali, že ji nikdy nepoužijete?

2.8.2023 v 9:44 | Karma článku: 12.20 | Přečteno: 320 | Diskuse

Kristina Salvetová

Tak nám zavřeli poštu, paní Müllerová!

Jedni se radují, druzí rozčilují a třetí v nejistotě hledají, jestli se jejich pošta ocitla na black listu. Vláda se hájí záchranou státního prodělečného podniku a populisté se zaklínají seniory se složenkami.

31.3.2023 v 12:39 | Karma článku: 13.02 | Přečteno: 250 | Diskuse

Kristina Salvetová

Když jaro, tak drožďovou

Jarní únava přichází stejně nečekaně jako nevítaná návštěva a zůstává stejně dlouho. Kdyby to tak chtělo vypít kafe a odtáhnout. Záleží na pohoštění, které ke kávě připravíte. Já doporučuji drožďovou pomazánku. Odtáhnou všichni.

16.3.2023 v 15:09 | Karma článku: 18.65 | Přečteno: 344 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 366 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 29.11 | Přečteno: 463 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 188 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.31 | Přečteno: 9269 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 953

Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...