Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milý Ježíšku, já už nikdy...

Nebudu zlobit? To jsem četla v dopisech od dětí trojmo, ale vysvětlila jsem jim, že lhát se nemá, takže to zcela sebekriticky odvolaly.

Už nikdy nebudu péct vánočku. Tu letošní jsem opět naházela tvrdou labutím. Protože Markétka nejí rozinky, Jurášek nemá rád kandované ovoce a Tomášek nejí mandle. Takže upeču sladký suchý chleba z devíti pramenů, holý jako dětský zadeček, bez rozinek, mandlí a kandovaného ovoce, protože přeci všechny miluji a co bych pro ně na Vánoce neudělala, že. Každý si dá jeden kousek. Markétka se mě zeptá, proč v tom není kandované ovoce, Jurášek bude hledat rozinky, Tomášek nesní ani ten jeden kousek, protože žije ze vzduchu, skoro nejí a stejně roste. Nás, co kyneme i z výparů z trouby tím štve stejně jako třetí den tvrdá vánočka, kterou jsem upekla s láskou v duchu všech  tradic.

Už nikdy nebudu k obědu dělat vinnou klobásu. Tenhle zvyk přinesl do naší rodiny manžel. A byl to on, kdo mi jí pro příště navždy slavnostně odpustil, když viděl, jak se opět nad vánočně prostřenou tabulí dávím. Já to prostě nedávám. Zkoušela jsem toho bílého hada nakoupit u rozličných řezníků, z jiných zdrojů, péct v trojobalu, v těstíčku, pomalu, zprudka, na pánvi, v troubě….prostě se dávím. Děti vždyť ohlodaly trojobal, ale od té doby, co jí dělám na sucho, drží půst a vyhlíží zlaté prasátko.

Už nikdy nebudu dětem vyrábět měkkouše. Nevím, jak jinde, ale měkké dárky milujeme. Vždycky se snažím dětem, krom všech těch užitečných a potřebných věcí, o které si sice nepsaly, ale Ježíšek ví, že je budou potřebovat, zabalit i něco vyloženě zbytečného, nepotřebného, zato hřejivě roztomilého. Ponožky neumím, takže háčkuji zvířátka, malé hračky. Tomášek dostal letos jezevčíka. Chvíli hledal hlavu, pak pochopil, že kouká do druhého konce, ale dobře to dopadlo. Pochyby jsem měla u sněhuláka pro Juráška. Dokud byl jen tři sněhové koule z chlupaté vlny, byl roztomilý. Když jsem mu doháčkovala obličej, začal mne děsit. Zabalila jsem ho do dárkového papíru, ale husí kůže nezmizela. Děti se alespoň během nadílky pobavily. Duch vánoc mne posedl stejně jako ďábel škleb toho háčkovaného sněhového muže, takže mi ani nevadilo, že se děti baví na můj účet. Pak jim došlo, že to nejsou hračky koupené, ale vyrobené a komu se vlastně smějí…. Smály se dál. Děti umí být kruté.

Už nikdy neřeknu tchýni, že mi může dát krabičku cukroví. Krabička říkám titěrné bedýnce s degustační sadou čajového pečiva. Tchýně tak nazývá dortovou krabici narvanou tak, že nejde zavřít. Nezbývá než poděkovat s úsměvem a doma to přisypat na další horu cukroví, kterou jsem upekla. Labutím to nedám, zavolaly by na mne Martu a Srstku. Do mrazáku to nedám taky. Když to nikdo nechce v prosinci, pochybuji, že to bude chtít v červenci. Pozvu někoho na návštěvu a nabídnu ke kávě.

Už nikdy nebudu zvát nikoho na návštěvu. Hlavně ne ty, kteří přinesli cukroví.

Už nikdy se nebudu vážit před Vánocemi. Nebo po nich, to je jedno. Nejde o váhu, ale o ten rozdíl mezi jednotlivými váženími. Kazí mi chuť k jídlu.

Už nikdy nebudu vyrábět adventní svícen z extrémně hořlavých materiálů. Pouze z hořlavých materiálů, které během hoření nečadí, nekapou, netaví se a nevyvinou teplotu takovou, že by se začaly hroutit a deformovat i struktury běžně užívaných materiálů v bytě nebo v kanceláři. Já vím, milý Ježíšku, že jsem to říkala i vloni, ale dva požáry za sebou mi skutečně stačí. Já nejsem nepoučitelná, jsem jenom nenapravitelný optimista a vím, že tentokrát to prostě nechytne.

A už nikdy ti asi nebudu nic slibovat. Určitě budu zase za rok na měkko, takže zase budu zlobit a udělám všechno to, co už jsem se zařekla, že nikdy nikdy. Protože si určitě někdo vzpomene, že by rád domácí vánočku a k obědu vinnou klobásku. A kdyby byl jeden jediný….jsou Vánoce.

Posednutí duchem Vánoc přeji i Vám všem, i když trochu se zpožděním. Je to stav podivné nepříčetnosti, která nás nutí milovat všechny a vše. A můžeme litovat zuhelnatělého adventního svícnu, nabraných kil nebo nepovedeného dárku. Nikdy nelitujme ale ničeho, co jsme udělali z lásky.

Autor: Kristina Salvetová | čtvrtek 27.12.2018 21:05 | karma článku: 16,03 | přečteno: 380x
  • Další články autora

Kristina Salvetová

Stará tlustá unavená , tady mě máte

Návrat do práce po mateřské je milník, který mnohé nažene hrůzu. Když svléknete pohodlné legíny, pocintané triko a přestanete se tvářit, že to, co je v noci pyžamo, je přes den ležérní outfit, bude to bolet. Nejinak je tomu u mě.

9.8.2023 v 16:33 | Karma: 20,54 | Přečteno: 525x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Řeknu vám, co nikdy neřeknu

Taky jste měli jako malí větu, kterou Vaši rodiče často používali a vy jste je za to nenáviděli? A to dokonce tak, že jste si svatosvatě přísahali, že ji nikdy nepoužijete?

2.8.2023 v 9:44 | Karma: 12,20 | Přečteno: 333x | Diskuse| Osobní

Kristina Salvetová

Tak nám zavřeli poštu, paní Müllerová!

Jedni se radují, druzí rozčilují a třetí v nejistotě hledají, jestli se jejich pošta ocitla na black listu. Vláda se hájí záchranou státního prodělečného podniku a populisté se zaklínají seniory se složenkami.

31.3.2023 v 12:39 | Karma: 13,47 | Přečteno: 265x | Diskuse| Hyde park

Kristina Salvetová

Když jaro, tak drožďovou

Jarní únava přichází stejně nečekaně jako nevítaná návštěva a zůstává stejně dlouho. Kdyby to tak chtělo vypít kafe a odtáhnout. Záleží na pohoštění, které ke kávě připravíte. Já doporučuji drožďovou pomazánku. Odtáhnou všichni.

16.3.2023 v 15:09 | Karma: 18,65 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Jsem boomer a je mi fajn

Víte, jak se pozná, že jste boomer? Zeptáte se děti, co to vlastně znamená. Jako odpověď se vám dostane výčet vlastností, díky kterému stejně nepochopíte, proč jste pro ně fosilie, zatímco u vás je všechno v cajku.

1.3.2023 v 6:40 | Karma: 37,89 | Přečteno: 2747x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Seznam rubrik