Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stará tlustá unavená , tady mě máte

 Návrat do práce po mateřské je milník, který mnohé nažene hrůzu. Když svléknete pohodlné legíny, pocintané triko a přestanete se tvářit, že to, co je v noci pyžamo, je přes den ležérní outfit, bude to bolet. Nejinak je tomu u mě.

 

Mám čtyři křížky na krku, velikost čtyřicet čtyři a čtyři děti a končí mi dovolená. Ta rodičovská.

Mnohé kousky z šatníku se zdrcly, ostatní nehodlají reflektovat, že jsem kojila, válela se doma a sytila se vším možným a hlavně vírou, že ta kila po porodu přece sama zmizí. Alespoň to psali v časopise. Kdybych snědla ten časák namísto makrely s topinkou, asi by to fungovalo. 

No jasně, že jsem mohla cvičit a nežrat. Na svou obhajobu sděluji, že jsem na toto téma shlédla velké množství videí. Některá byla i velmi povedená. Nikde jsem nenašla video návod na posílení vůle. Nebo jsem neměla vůli hledat ta videa? Bylo to nicméně vyčerpávající. 

Během let jsem si vypěstovala i jistou formu narkolepsie. Když na mne nikdo nebude pět minut mluvit usnu. Kdekoliv, kdykoliv. Když jdu uspat večer malou, usnu pravidelně dřív, než ona. Alespoň se maskuji knihou. Když nechrápu, vypadám, že čtu.

Jistě pochopíte, že za těchto okolností je  pro mne nadcházející návrat do práce něco jako blížící se termín maratonu pro vozíčkáře. 

S dětmi jsem si vypěstovala i selektivní hluchotu. Zkrátka slyším jen to, co chci. A někdy ani tomu nevěřím. Takže si s gustem nechám  informaci zopakovat. Jindy na ní na první dobrou nereaguji a čekám, jak bude vypadat její druhá verze. To starší děti rády vydávají za senilitu. Jen doufám, že to je jen názor mých puberťáků a ne diagnóza. 

Moje dovolená končí. Své pracovní okolí budu muset konfrontovat se svou o pár let a kil bohatší přítomností  s reziduem dřívějších znalostí a dovedností, které se nekonečným opakováním Vařila myšička kašičku scvrkly na velikost pověstného rendlíčku. Tomu dala, tomu víc....a na mě nezbylo nic. 

Napadlo mne změnit profesi. Třeba dělat retardér na silnici, hlídače věčného světla v kostele, nebo pracovat ve spánkové laboratoři a jít všem kolegům příkladem. Pracovní trh je očividně nasycen a uvedené pozice obsazeny. 

Nebo si budu muset definitivně připustit, že moje holčička už je veliká. Potřebuje poznat i jiné věci než mamku, taťku  a ty dvě mlsné líné kočky, co máme doma. Zjistit, co všechno jí ještě čeká a na co se může těšit.

A že toho je. 
Stejně jako já

 

 

Autor: Kristina Salvetová | středa 9.8.2023 16:33 | karma článku: 20,54 | přečteno: 525x
  • Další články autora

Kristina Salvetová

Řeknu vám, co nikdy neřeknu

Taky jste měli jako malí větu, kterou Vaši rodiče často používali a vy jste je za to nenáviděli? A to dokonce tak, že jste si svatosvatě přísahali, že ji nikdy nepoužijete?

2.8.2023 v 9:44 | Karma: 12,20 | Přečteno: 333x | Diskuse| Osobní

Kristina Salvetová

Tak nám zavřeli poštu, paní Müllerová!

Jedni se radují, druzí rozčilují a třetí v nejistotě hledají, jestli se jejich pošta ocitla na black listu. Vláda se hájí záchranou státního prodělečného podniku a populisté se zaklínají seniory se složenkami.

31.3.2023 v 12:39 | Karma: 13,47 | Přečteno: 265x | Diskuse| Hyde park

Kristina Salvetová

Když jaro, tak drožďovou

Jarní únava přichází stejně nečekaně jako nevítaná návštěva a zůstává stejně dlouho. Kdyby to tak chtělo vypít kafe a odtáhnout. Záleží na pohoštění, které ke kávě připravíte. Já doporučuji drožďovou pomazánku. Odtáhnou všichni.

16.3.2023 v 15:09 | Karma: 18,65 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Jsem boomer a je mi fajn

Víte, jak se pozná, že jste boomer? Zeptáte se děti, co to vlastně znamená. Jako odpověď se vám dostane výčet vlastností, díky kterému stejně nepochopíte, proč jste pro ně fosilie, zatímco u vás je všechno v cajku.

1.3.2023 v 6:40 | Karma: 37,89 | Přečteno: 2747x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Jste psí nebo kočičí?

Tahle otázka nesměřuje na preferovaného domácího mazlíka, ale na vaše životní nastavení. Ne na to, co za chlupáče drbete za ušima , ale na to, co pohladí vaší duši.

22.2.2023 v 14:11 | Karma: 18,88 | Přečteno: 445x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Seznam rubrik