Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

viveka

29. 4. 2012 22:40
Já nevím, nepřijde vám to morbidní?

Čarodějnické procesy jsou tak smutná historie, mně to přijde jakoby se pořádala veselice na oslavu Lidic..

0 0
možnosti

smajlítko

30. 4. 2012 6:12
Re: Já nevím, nepřijde vám to morbidní?

Pálení čarodějnic nemá původ v čarodějnických procesech inkvizice. Je to starý pohanský zvyk , jehož správnější název by byl pálení proti čarodějnicím. zapalovaly se ohně na krajích vesnice na ochranu před mocí čarodějnic. symbolicky se prováděl dobytek mezi dvěma ohni na "očištění" a do ohně se vkládaly kousky papírků nebo kůry s napsaným trápením, které měl oheň strávit. Hranice se  z magických důvodů stavěly z devíti druhů dřeva a byl to den plný pohanských rituálů zajišťujících blaho, plodnost a ochranu od zlých sil. Když se na pálení čarodějnic podíváte v jejich prapůvodní podobě a významu, třeba je vezmete na milost :-)

0 0
možnosti

xychteen

29. 4. 2012 22:27
Pohan, žízeň, špekáček...

...možná by se našly i jiný důvody, ne? ;-D

0 0
možnosti

oldfashioned Kokodák v1

29. 4. 2012 21:37
kdybyste zbytečně nezmínila ty dva "interprety",

dal bych vám býval karmu...:-/

1 0
možnosti

Výstřik do tmy VIII.

29. 4. 2012 21:45
Re: kdybyste zbytečně nezmínila ty dva

Souhlas. K ohýnku na čarodkách patří pořádný tekkýnko ze stěny beden opodál. R^ Zejtra jedu a plánuju si to tam užít! :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Seznam rubrik