Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Evoluce matky

Není nad to si odpočinout od dětí a denního shonu  jednou za čas v útulném hotýlku na horách. Jeden by neřekl, jak snadno dá ten řídký horský vzduch zapomenout . Potom, co mi masér rozložil záda na součástky a horký rašelinový zábal opotil mé oční bulvy zevnitř se odpočívalo vskutku krásně.

Lebedili  jsme si jednoho rána nad kávou u snídaně a přemýšleli, jestli nebudeme dělat dopoledne nic nebo se budeme válet ve vířivce. V jeden okamžik do jídelny nastoupila  jakási německá rodinka.  Neupoutali mou pozornost rámusem ba  naopak. Obě jejich  holčičky zapluly do svých židlí tiše jako pěny. Snídani, kterou před ně rodiče položili, snědly bez jediného slova, kapky, drobku…  Byly jako dvě porcelánové panenky.  Měla jsem nutkání zabalit je do hedvábného papíru a doma vystavit na poličku. Jako dva andílci s blond vlásky z jiného světa se tam zjevily, seděly,tiše ukusovaly svůj loupák a upíjely kakao.  

Procitla jsem do reality. „To není možné. Určitě mají v kakau diazepam. Ti naši by si šli po krku už u pečiva a to nemluvím o těch titulech, které by si vyměnili, drobcích , kam se podívám a pocintaném ubrusu.“  K mé smůle byly holčičky z masa a kostí. Viděla jsem jednu se nadechnout.  Chtě nechtě jsem spatřila důkaz, že to jde: vychovat z dítěte člověka, který by mohl být bez obav vypuštěn mezi ostatní svého druhu.

Jsem hrozná matka.

Káva mi počínala na patře hořknout a  zprvu nadýchané pečivo vázlo v krku. Andílci se zvedli od stolu a počali zkoumat jídelnu. Vysokým hláskem se vyměňovali dojmy, které sbírali občas i po čtyřech pod stolem a mezi bufetovým pultem a kuchyní. Tu zachrastilo nádobí, občas nadskočila servírka. „Vida.  Ti moji sice mají slovník čtvrté cenové a chování stáda opic, ale respektují, že si nepřeji, aby se váleli na zemi v restauračních zařízeních. Dnes ani v budoucnu.“

Remíza. Jako matka jsem průměr. Nic moc, ale nějak s tím vyžiji.

Pomalu jsme dosnídali. Rozhodnutí padlo na sladké nicnedělání ve vířivce. Byla jsem rozhodnutá ležet tam , dokud nebudu mít krabatou kůži na rukách a zapomenout rozmrzelost z připomínky mých mateřských přešlapů.

Holčičky nabíraly na intenzitě hlasu i rychlosti pohybu. Plyšový králíček jednoho andílka chvílemi levitoval  nad stolem, kde zbytek rodiny nerušeně snídal.  Servírka s tácem plným skla pro jistotu stůl obcházela obloukem.  Zrovna, když jsem chtěla uzavřít  své myšlenkové pochody něčím jako: „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“ a spokojit se  s průměrem, přistál králík v matčině kávě. Mé pochroumané sebevědomí dostalo rašelinový zábal . Tak tohle by si naši neriskli.

Jako matka jsem naprosto skvělá.

Evoluční řetězec mého rodičovského sebevědomí  má bohužel tvar kruhu. Končí a začíná s další cizí rodinkou, řádkem v žákovské, dnem ve školce. . . Já bláhová si totiž jednou kdysi dávno  nad pozitivním těhotenským testem myslela, že dostanu škopkem do hlavy a najednou mne prostoupí všeobjímající mateřská láska a bude vymalováno. Nebude. Teprve ty pochyby a fakt,  že nemají konce jsou tím, co především vystihuje, že jsem matkou.

Autor: Kristina Salvetová | pondělí 8.10.2012 21:20 | karma článku: 12,12 | přečteno: 7560x
  • Další články autora

Kristina Salvetová

Stará tlustá unavená , tady mě máte

Návrat do práce po mateřské je milník, který mnohé nažene hrůzu. Když svléknete pohodlné legíny, pocintané triko a přestanete se tvářit, že to, co je v noci pyžamo, je přes den ležérní outfit, bude to bolet. Nejinak je tomu u mě.

9.8.2023 v 16:33 | Karma: 20,54 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Řeknu vám, co nikdy neřeknu

Taky jste měli jako malí větu, kterou Vaši rodiče často používali a vy jste je za to nenáviděli? A to dokonce tak, že jste si svatosvatě přísahali, že ji nikdy nepoužijete?

2.8.2023 v 9:44 | Karma: 12,20 | Přečteno: 333x | Diskuse| Osobní

Kristina Salvetová

Tak nám zavřeli poštu, paní Müllerová!

Jedni se radují, druzí rozčilují a třetí v nejistotě hledají, jestli se jejich pošta ocitla na black listu. Vláda se hájí záchranou státního prodělečného podniku a populisté se zaklínají seniory se složenkami.

31.3.2023 v 12:39 | Karma: 13,47 | Přečteno: 266x | Diskuse| Hyde park

Kristina Salvetová

Když jaro, tak drožďovou

Jarní únava přichází stejně nečekaně jako nevítaná návštěva a zůstává stejně dlouho. Kdyby to tak chtělo vypít kafe a odtáhnout. Záleží na pohoštění, které ke kávě připravíte. Já doporučuji drožďovou pomazánku. Odtáhnou všichni.

16.3.2023 v 15:09 | Karma: 18,65 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Jsem boomer a je mi fajn

Víte, jak se pozná, že jste boomer? Zeptáte se děti, co to vlastně znamená. Jako odpověď se vám dostane výčet vlastností, díky kterému stejně nepochopíte, proč jste pro ně fosilie, zatímco u vás je všechno v cajku.

1.3.2023 v 6:40 | Karma: 37,89 | Přečteno: 2747x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Seznam rubrik