Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsem boomer a je mi fajn

Víte, jak se pozná, že jste boomer? Zeptáte se děti, co to vlastně znamená. Jako odpověď se vám dostane výčet vlastností, díky kterému stejně nepochopíte, proč jste pro ně fosilie, zatímco u vás je všechno v cajku. 

Děti jsem měla sice ve vyzrálém, přesto v lecčems telecím věku. Ale ne na stará kolena. Rozhodně nejsem ještě křupavá, spíš vláčná. Nebo ve vleku. Jak kdo chce. 

Stárnu stejně rychle jako moje děti, A i přesto, že používám "ty internety", mám "dotykáč" a pochytila jsem některé nejpoužívanější anglické výrazy, děti věří, že pamatuji, jak padaly přesličky do bažin, než se z nich stalo hnědé uhlí. 

Jsem boomer, tedy fosilie, přežitek, vegetativní stádium měňavky.  Z mnoha důvodů. Telefon si na noc vypínám a používám Facebook. Mám ráda hlášky z českých filmů. Umím vyplnit složenku  na první pokus. Mám závratě z koukání na PC hry, kde se prudce mění perspektiva.  Nepovažuji za jídlo nic, co se zalilo horkou vodou v plastovém  kelímku. Z vtipných videí mám nejradši ta se zvířátky. Netoužím být slavným youtuberem. Kočka navíc by mi doma nevadila. Southpark jsem nedokoukala. Neznám většinu zkratek, kterými se mnou děti komunikují po sítích, a nebo je mylně pokládám za překlep. Naopak mnohdy překlep považuji za zkratku nebo anglicismus a snažím se pochopit jeho význam.  Snažím se, ale nestačí to. 

Mohla bych se oblékat jako diblík, nasávat všechny trendy a culit se, když mě laciný lichometník zamění za sestru mé dcery. Ale to se nestane, protože  po mně občanku nechtěli ani  v hospodě ani v patnácti, Mám asi takový oduševnělý výraz nebo mi senilita kouká z očí. 

Jako fosilii je mi dobře. Jsme v kurzu. V Sotheby's vydražili kámoše T-rexe za osm milionů dolarů. 

Ale teď vážně. Každý rok se cítím lépe a lépe. Nechci, aby mi bylo dvacet, nechci vypadat na dvacet a nechci mít v hlavě takové šunkafleky jako ve dvaceti. Je mi kupa a je mi dobře. Navíc se to zlepšuje. 

Od čtyřiceti je mi jedno, co si o mě kdo myslí. Vím, co chci, kdo jsem a kam jdu. Miluji svůj život a lidi v něm. Stejně jako každé ráno, které mi přinese a každý den, za kterým se mohu ohlédnout. Úplně se těším, co mi přinese padesátka. 

Autor: Kristina Salvetová | středa 1.3.2023 6:40 | karma článku: 37,89 | přečteno: 2747x
  • Další články autora

Kristina Salvetová

Stará tlustá unavená , tady mě máte

Návrat do práce po mateřské je milník, který mnohé nažene hrůzu. Když svléknete pohodlné legíny, pocintané triko a přestanete se tvářit, že to, co je v noci pyžamo, je přes den ležérní outfit, bude to bolet. Nejinak je tomu u mě.

9.8.2023 v 16:33 | Karma: 20,54 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Řeknu vám, co nikdy neřeknu

Taky jste měli jako malí větu, kterou Vaši rodiče často používali a vy jste je za to nenáviděli? A to dokonce tak, že jste si svatosvatě přísahali, že ji nikdy nepoužijete?

2.8.2023 v 9:44 | Karma: 12,20 | Přečteno: 333x | Diskuse| Osobní

Kristina Salvetová

Tak nám zavřeli poštu, paní Müllerová!

Jedni se radují, druzí rozčilují a třetí v nejistotě hledají, jestli se jejich pošta ocitla na black listu. Vláda se hájí záchranou státního prodělečného podniku a populisté se zaklínají seniory se složenkami.

31.3.2023 v 12:39 | Karma: 13,47 | Přečteno: 266x | Diskuse| Hyde park

Kristina Salvetová

Když jaro, tak drožďovou

Jarní únava přichází stejně nečekaně jako nevítaná návštěva a zůstává stejně dlouho. Kdyby to tak chtělo vypít kafe a odtáhnout. Záleží na pohoštění, které ke kávě připravíte. Já doporučuji drožďovou pomazánku. Odtáhnou všichni.

16.3.2023 v 15:09 | Karma: 18,65 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ona

Kristina Salvetová

Jste psí nebo kočičí?

Tahle otázka nesměřuje na preferovaného domácího mazlíka, ale na vaše životní nastavení. Ne na to, co za chlupáče drbete za ušima , ale na to, co pohladí vaší duši.

22.2.2023 v 14:11 | Karma: 18,88 | Přečteno: 446x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Považuji za ztracený den, kdy jsem nikoho nepobavila. Miluji život takový, jaký je a lidi, které v něm potkávám, jejich příběhy i přítomnost. A  také studené ovocné knedlíky, vůni tlejícího listí, kopretiny, letní rána a české filmy. Chutná mi cokoliv, co uvařil někdo jiný než já. 

 

Seznam rubrik